وبلاگ مازی نور

ایجاد افزایش بهره‌وری در یك مجموعه وابستگی زیادی به كاركنان آنجا دارد. طراحی یك سیستم روشنایی مناسب و به كارگیری آن به افزایش بهبود عملكرد كاركنان كمك شایانی می­نماید. در فضاهای صنعتی بزرگ كه دارای چند شیفت كاری هستند سیستم روشنایی مناسب سبب ایجاد تحرك و عدم احساس خستگی می­شود. در نتیجه  خطرات احتمالی برای كارگران حین كار نیز كاهش می­یابد. منابع نوری LED در فضاهای صنعتی میتواند اثرات مثبت زیادی در این زمینه داشته‌باشد.

صنایع روشنایی مازی نور بر اساس تجربه، مطالعات انجام گرفته و نیز آگاهی از اثرات گزینه‌های مناسب جهت تامین روشنایی فضاهای صنعتی، با هدف بهبود سیستم‌های روشنایی همواره در تلاش بوده‌است تا بر اساس نوع نیازمندی فضا و استفاده از محصولات سفارشی، اطمینان كافی جهت تامین روشنایی مناسب فضاهای مختلف ایجاد می‌شود. استفاده مناسب از سیستم‌های روشنایی هوشمند و نور روز نیز سبب كاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌ وری مجموعه می‌شود.

منابع نوری LED در فضاهای صنعتی

تامین روشنایی فضاهای صنعتی با توجه به ساختار چالش‌های بسیاری برای طراحان نورپردازی به وجود آورده است. از دیگر عوامل موثر شرایط ظاهری و محیطی از قبیل سقف‌های بلند، فضای گسترده، دمای گرم یا سرد و ساعت‌های كاری طولانی نیز می‌باشند . سیستم‌‌های‌ روشنایی فضاهای صنعتی چالش های زیادی را در ارائه نور کافی در سطوح مختلف کار را دارا هستند. عوامل محیطی از قبیل بخار، رطوبت و گرد و غبار هر یک سبب کاهش عملکرد بهینه سیستم روشنایی می‌شود. در حال حاضر با استفاده از چراغ‌ها با منابع نوری LED و بهبود موارد زیر، بسیاری از چالش‌های طراحان كاسته شده است:

  •  توزیع نور بهتر و افزایش بهبود سطح بینایی (كاهش خستگی كاركنان)
  •  ثبات دمای رنگ و ضریب نمود رنگ
  •  كاهش توان مصرفی و افزایش بازدهی

روشنایی انبارها با استفاده از چراغ ال ای دی

انبارها از آن دسته فضاهایی هستند كه در اغلب فضاهای صنعتی وجود دارند. به طور معمول چندین هزار مترمربع از فضاهای صنعتی و كارخانه‌ ها را انبارها پوشش می‌ دهند. بهره‌ وری انبارها با نورپردازی می‌ تواند به میزان قابل توجهی بهبود یابد. به طوریکه کارکنان از بهترین كیفیت روشنایی در تمام سطوح یک انبار بهره‌ مند باشند. این موارد از جمله قفسه‌ ها و راهروهای طولانی را هم شامل می شود. تامین روشنایی با چراغ‌ های شامل منابع نوری LED نیز این امكان را فراهم می‌ آورد تا شرایطی شبیه به نور طبیعی را فراهم کند. این مساله کار را برای بارگیری، خواندن برچسب ها و شناسه‌های دیگر، در جابجایی محموله‌ ها آسان می‌کند. عوامل مهمی كه سبب بهبود كیفیت روشنایی به وسیله‌ چراغ با منابع نوری LED در فضای یك انبار می‌گردد به شرح زیر است:

  •  بهبود یكنواختی روشنایی
  • عدم وقفه در تامین روشنایی فضا و افزایش قابلیت كنترل

بسیاری از كارخانه‌ها در چند شیفت كاری مشغول به‌ كار هستند. به سبب این مساله سیستم روشنایی نیز تقریبا در تمام طول ساعات شبانه روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین استفاده از سیستم‌های روشنایی مناسب با تجهیزات با كیفیت از عوامل موثر در افزایش عمر سیستم روشنایی به شمار می‌رود. یكی از مواردی كه سبب افزایش عمر و كاهش هزینه‌ های تعمیر و نگهداری سیستم‌ های روشنایی می‌ شود، استفاده از منابع نوری LED است. این منابع نوری عموما بیش از 50000 ساعت عمر می‌كنند. استفاده از منابع نوری LED با قابلیت دیم شدن نیز، سبب افزایش عمر مفید سیستم‌های روشنایی نیز می‌شود.

 

 

برچسب ها : مفاهيم روشنايي
نظرات بازدیدکنندگان
(بدون نظر)

نظری ثبت نشده
ثبت نظر جدید




توجه : تمامی اطلاعات با دقت تکمیل شود و پس از تایید مدیریت نظر قابل مشاهده خواهد بود

جدیدترین مطالب بلاگ

بررسي تاثير دمای رنگ نور در میزان نفوذپذير نور در هواي مه‌آلود
منتشر شده در ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
زون های انفجاری و چراغ های ضد انفجار
منتشر شده در ۲۷ آذر ۱۴۰۲
مراحل طراحی روشنایی راه‌‌ها و معابر
منتشر شده در ۲۱ آبان ۱۴۰۲
نکاتی برای طراحی روشنایی فروشگاه
منتشر شده در ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
طبقه‌بندی چراغ روشنايی از نظر كلاس حفاظتی
منتشر شده در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
مقاومت چراغ در برابر ضربات مکانیکی
منتشر شده در ۰۷ فروردین ۱۴۰۱
حضور مازی‌نور در سیزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
منتشر شده در ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
خطر نور آبی و اثرات مخرب آن
منتشر شده در ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
پخش نورهای مناسب برای روشنایی فضاهای آزاد
منتشر شده در ۱۹ دی ۱۴۰۰
اصطلاحات ويژه برای نورپردازی اضطراری
منتشر شده در ۱۱ دی ۱۴۰۰

وبلاگ مازی نور

وبلاگ مازی‌ نور با هدف آشنايي با اصول طراحی سیستم‌ های روشنایی، مفاهیم اولیه چراغ‌ ها، آخرین اخبار و رویدادها در حوزه روشنايي ايجاد شده است.

وبلاگ مازی نور
telegram link linkedin link instagram link aparat link whatsapp channel